وبلاگ آزاد

از شیر مرغ تا جان آدمی زاد

وبلاگ آزاد

از شیر مرغ تا جان آدمی زاد

در این سایت می توانید از شیر مرغ تا جان آدمی زاد در عرصه های مختلف مطلب ارائه نموده و در مورد مطالب متنوع نظر دهید

  • ۰
  • ۰

ابتدا بیاید از دیدگاه های مختلف چند نکته را بررسی کنیم:

از نظر نرم افزاری:

1) سیستم عامل ویندوز برخلاف سیستم عامل هایی مانند لینوکس یک سیستم عامل بسته است که کد آن فقط در اختیار شرکت سازنده (مایکروسافت) است.

2) کلیه سرویس ها و نرم افزارهای ویندوز نیز توسط خود مایکروسافت قابل فعال سازی ، تغییر عملکرد یا ... هستند . زیرا در دنیای نرم افزار کسی که چیزی را تولید می کند، بیشترین و راحت ترین روش ها را برای تعبیه عملیات موردنظر در آن را در اختیار دارد.

3) بعضی از فایل های ویندوز (مانند فایلهای DLL ) مختص سیستم عامل ویندوز بوده و نمونه مشابهی ندارند تا بتوان با بررسی کدها به نحوه عملکرد آن فایل پی برد.


از نظر امنیتی: 

4) با تولید کدهای مخرب در داخل فایلهای با عملکرد نامشخص می توان عملیاتی نامشخص در زمانی نامشخص انجام داد.

5) بایوس کامپیوترهای امروز بسیار سازگار با Windows8 ساخته شده اند و روی بسیاری از لب تاپ ها درج شده است. Campatible with Windows8

حال از نظر اقتصادی:

6) سیستم عامل ویندوز XP مایکروسافت قیمتی معادل 100 دلار ، ویندوز 7 با قیمتی معادل 140 دلار و .. دارند. چه تعداد کاربر (به عبارت دقیق تر دستگاه ) در  کشور ایران از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند؟ آیا به راحتی می توان از این درآمد هنگفت صرفنظر کرد؟

7) چرا در کنار حجم دیگر انواع تحریم ها ( در عرصه استفاده از سیستم عامل) تحریم نشده است؟


از نظر سیاسی:

8) به راحتی می توان اخبار دروغ را به درصد بالایی از مردم کوچه و بازار که به راحتی می توانند با استفاده از ویندوز به شبکه های اجتماعی ، اینترنت و فضای مجازی ایجاد شده دسترسی پیدا کنند (و عموماً به اخبار سطحی نگاه کرده و از تحلیل خودداری می کنند) رساند.


از نظر فرهنگی:

به دلیل استفاده ابزاری در جهت دستیابی به اینترنت ، شبکه های مجازی ، تماشای فیلم ها و تصاویر مبتذل ، بازی های استراتژیک ضد دین و خانواده و .... ویندوز می تواند یک ابزار جنگ نرم نیز محسوب شود.


حال پاسخ این سوال با شما: "چرا مایکروسافت استفاده از سیستم عامل ویندوز را روی  ایرانیان تحریم نمی کند؟"


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی